Még nem regisztráltam

Életke

Modellek, politikai aktivisták, brandépítők – a legtipikusabb felhasználók a közösségi médiában

Anna Csákó

Toplistánkban a legtipikusabb felhasználói magatartásformákat mutatjuk, amelyekkel a közösségi médiában találkozhatunk. Természetesen ezek a kategóriák átjárhatóak, valamint a rendszerezésük szubjektív szempontok alapján történt.

Te melyikben ismersz magadra?

A lista elemeit (bejelentkezés után) a mellettük található nyilakkal vagy drag&drop módszerrel tudod rendezni. Ha véglegesnek érzed a rangsorod, nyomj a Mentés gombra.

6 szavazat.
Maskot / Getty Images

Megfigyelők

Sosem kommentelnek, sosem lájkolnak, sosem osztanak meg semmit, és többnyire csak kapcsolattartásra használják a fiókjaikat, amelyeknél külön erőfeszítésükbe kerül az is, hogy legalább egy darab fotón felismerhetőek legyenek.

Andrii Lutsyk/ Ascent Xmedia / Getty Images

Utazók

Látszatra olyan, mintha egész évben nyaralnának, hiszen a néhány napos kikapcsolódásokról készült tengernyi fényképeket szinte egyesével osztják meg nap nap után.

LWA / Getty Images

Családosok

Habár vannak távolabbi ismerőseik – akár olyanok is, akikkel sosem találkoztak –, úgy kezelik a közösségi médiát, mintha az a családi fotóalbumuk lenne, mi pedig rendszeresen információhoz juthatunk a teljes rokonság hogylétéről.

Yana Iskayeva / Getty Images

Brandépítők

A közösségi médiát reklámfelületként használják, ahol minél szélesebb közönséghez kívánják eljuttatni a terméküket – kifejezetten akkor, ha a termék egyenlő saját magukkal.

Kanawa_Studio / Getty Images

Aggódók

Bármilyen katasztrófa történjék a világban, általuk értesülni fogunk róla, ahogy arról is, ha az ország másik felében találtak egy magára hagyott kismacskát.

Jena Ardell / Getty Images

Boomerek

Általában nagyon kedvesek: mindenkit felköszöntenek a névnapjukon, nap elején jó reggelt kívánnak, és bármelyik vadidegen ember halálhírének láttán részvétüket fejezik ki az egész család számára, illetve rendszeresen aggódnak amiatt – és ezt hosszú posztokban jelzik –, hogy ellopják az adataikat, az algoritmusok elrejtik előlük a barátaik posztjait vagy hirtelen törlődik a profiljuk.

Tim Robberts / Getty Images

Modellek

Számukra ezek a felületek önarcképcsarnokként funkcionálnak, ahová minden nap feltölthetik az új fények és hátterek mellett készült szelfijeiket.

Flashpop / Getty Images

Partiarcok

Minden eseményt bejelölnek, és az Instagram-sztorijukban hangos zene és villódzó fények fogadják az ismerőseiket.

Estradaanton / Getty Images

Konyhatündérek

Általában üzleti cél nélkül, maguk és a környezetükben élők örömére receptkönyvként tekintenek a közösségi médiára, ahol szívük szerint az összes ismerősükkel megkóstoltatnák az aznapra készített háromfogásos ebédjüket, valamint rávennék őket arra, hogy kövessék az általuk kipróbált diétát.

nomadnes / Getty Images

Fake profilok

Leginkább politikai trollkommentelők és ázsiai szexmunkásnak álcázott csalók alkotják ezt a csoportot, de találhatunk köztük segítségért kiáltó arab hercegeket és életünk bizniszét ígérő jó barátokat is.

Rawpixel / Getty Images

Politikai aktivisták

Valamelyik párt elkötelezett híveiként lelkesen osztják meg a közélet napi aktualitásait a velük azonos nézeteket vallók buborékjának.