Még nem regisztráltam

Kult

A legjobb sorozatok 2022-ben

Inkei Bence
Inkei Bence
Bodnár Judit
Bodnár Judit
Polák Zsóka
Polák Zsóka
Márton Jankovics
Márton Jankovics
Kránicz Bence
Kránicz Bence

Erős évük volt a sorozatoknak: rekordokat döntögettek a nagy sorozatuniverzumok, korábbi kedvencek tértek vissza sikeres új évadokkal, és jó néhány nagyszerű új sorozat is indult.

Neked melyik tetszett a legjobban?

A lista elemeit (bejelentkezés után) a mellettük található nyilakkal vagy drag&drop módszerrel tudod rendezni. Ha véglegesnek érzed a rangsorod, nyomj a Mentés gombra.

57 szavazat.

Utolsó befutók, 1-2. évad (Apple TV+)

Az Utolsó befutók (Slow Horses) nagyszerűen keresztezi a Le Carré-regények szövevényes világát az Office hangulatával, amikor a lélekölő irodai munkára ítélt, lefokozott kémeket teszi meg főszereplőnek. Az Apple TV+ sorozata rém szórakoztató, és ezt a parádés szereposztás is segíti, hiszen Jonathan Pryce, Kristin Scott Thomas és Jack Lowden is látható benne.

Sárkányok háza (HBO Max)

Ha az erős mezőnyben az abszolút csúcsra nem is juthat fel, azért abban megegyezhetünk, hogy népszerűsége, jelentősége, eseményszámba menő mivolta a It teszi az év legfontosabb sorozatává. Hogy is lehetne másként, amikor a jelen kor legnagyobb hatású tévésorozatát, a Trónok harcát építi tovább – időben visszafelé, de akkor is.

Andor (Disney+)

Nincs abban semmi meglepő, ha 2022-ben egy sorozat árnyaltan és hitelesen beszél aktuális társadalmi és politikai kérdésekről. Az viszont különleges, hogy idén éppen egy Star Wars-sorozat mutatta be több nézőpontból, milyen érzés diktatúrában élni. Márpedig az üldözöttek állandó gyanakvása, megkeseredettsége és kiszolgáltatottsága mellett az Andorban a rendszer szolgáinak bizonyításvágyáról és lelki sebeiről is képet alkothatunk.

Better Call Saul, 6. évad (Netflix)

Breaking Bad-utánlövésnek indult, az utóbbi évek egyik legerősebb sorozata lett – így foglaltuk össze a lényeget a Better Call Saul fináléja után, és tényleg nem magától értetődő, hogy egy kultikus sorozat spinoffja a saját jogán is kivívja a megbecsülést. Az új-mexikói zugügyvéd alakja azonban jópofa karikatúrából tragikus hőssé mélyült a hatodik évadra, amellyel Vince Gilligan – a Breaking Bad után – ismét bizonyította, hogy nemcsak a lassú feszültségépítés mestere, de a sokak által elrontott lezárásnál sem remeg meg a keze.

A Fehér Lótusz, 2. évad (HBO Max)

Antológia-sorozattá nőtte ki magát a tavalyi év egyik legüdítőbb meglepetésével szolgáló A Fehér Lótusz. Mike White sorozatának második évadának azonban sikerült még az elsőt is lepipálnia, ráadásul saját pályájukon veri napjaink díjakkal elhalmozott, osztályharcos művészfilmjeit is. A Szicíliában játszódó évad jóval inkább működik hagyományos sorozatként, mint az első, és ez nagyon jót is tesz neki.

Stranger Things, 4. évad (Netflix)

Az év egyik legemlékezetesebb sorozatélménye a Stranger Things negyedik évadja volt, amely ráadásul popkulturális hatásban is impozáns eredményeket ért el, így például a toplisták élére röpített két, ’80-as évekbeli slágert is, és hirtelen menővé tette az addig kockák fura hobbijának számító szerepjátékot.

Tokyo Vice (HBO Max)

Jake Adelstein pont akkor kezdett újságíróként dolgozni Japánban, amikor a szigetország számított messze a legmenőbb ázsiai országnak, azaz az ezredfordulón. Az Adelstein önéletírása alapján íródott sorozat pedig azért is működik ennyire, mert egyszerre tekinthető kriminek, oknyomozó újságírói sztorinak, fejlődéstörténetnek és az ezredfordulós Japán társadalmi-kulturális krónikájának.

Eufória, 2. évad (HBO Max)

Az Eufória nem véletlenül nyerte el a kritikusok és a nézők tetszését egyaránt, és vált az HBO egyik legnézettebb sorozatává. A tinédzserek sajátos problémáit kendőzetlen őszinteséggel, sötét humorral és elképesztő képekkel bemutató sorozat második évada nem fogyott ki a témákból és karakterekből, továbbra is lebilincselő a Rue (Zendaya) és iskolatársai körül kibontakozó történet.

Miénk a város (HBO Max)

A sokak által minden idők legjobb sorozatának tartott Drót alkotói másfél évtized után visszatértek Baltimore utcáira, hogy még aggasztóbb képet fessenek a bűnözés és rendfenntartás kapcsolatáról. A Miénk a város hat részben mutatja be egy elit rendőri osztag felemelkedését és bukását, amelynek az erőszakos bűnözők lekapcsolása lett volna a feladata, ám ők maguk tartották rettegésben a lakosságot.

A mackó (Disney+)

A gasztronómia újkeletű népszerűségével együtt divatossá váltak a gasztronómia világában játszódó fikciós filmek és sorozatok is. Ezek azonban általában a fine dining világában játszódnak, ahol üvöltöző séfek utasítására reszkető kezű fiatal szakácsok rendezgetik a tányérokon a díszeket. Christopher Storer azonban egy szendvicsezőt/étkezdét tesz meg helyszínként, méghozzá Chicago egyik nem túl jó hírű negyedében, ide tér haza Carmy (Jeremy Allen White), miután a bátyja öngyilkossága miatt gazdátlan marad.

Atlanta, 3-4. évad (Disney+)

Donald Gloverék magasról tettek a tévés elbeszélés szabályaira és a nézői elvárásokra, így született meg az utóbbi évek egyik legöntörvényűbb sorozata, amely egy rapper felemelkedésén keresztül mutatja meg a mai Amerikát és a lét abszurditását. A negyedik évadával ősszel lezárult Atlanta végre nálunk is legálisan nézhető Disney+-on.

Győzelmi sorozat: A Lakers dinasztia felemelkedése (HBO Max)

A szórakoztatóipar egyik legkedvesebb témája saját maga, és a látszat ellenére a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján játszódó sportdráma, a Győzelmi sorozat is a szórakoztatóiparról szól. Az Adam McKay (A nagy dobás) produceri felügyeletével, rendezői közreműködésével és védjegyszerű, zilált vágástechnikájával dolgozó sorozat a Los Angeles Lakersnek arról az időszakáról mesél, amikor egyszerű kosárlabdacsapatból világszenzációvá emelkedtek, méghozzá azután, hogy Magic Johnson odaigazolt.

Irma Vep (HBO Max)

Abból, hogy Olivier Assayas sorozatot csinál a saját, 25 évvel ezelőtti filmje alapján, sok minden kisülhetett volna, arra viszont kevés esélyt láttunk, hogy az Irma Vep ennyire jól sikerül. Az önreflexív sorozat ugyanis üdítően szellemes és okos kritikája a 21. századi szórakoztatóiparnak, a streamingnek és a filmiparnak vagy legalábbis annak, ami maradt belőle.