Még nem regisztráltam

Életke

A kis Darth Vader, életmentő autó, laza Daniel Craig – reklámok, amik tényleg jól sikerültek

Birkás Péter
Birkás Péter

Az Apple május 7-én leplezte le az új táblagépeit, és az eddigi legvékonyabb iPadhez természetesen egy reklámvideó is készült, amit sokan annyira ízléstelennek találtak, hogy a Tim Cook vezette cég még bocsánatot is kért érte. Ennek apropóján olyan reklámokat gyűjtöttünk egy csokorba, amik az említett videó ellentétei, vagyis ahol a kreatívoknak sikerült úgy pengetniük a húrokat, hogy az emberben pozitív érzések keletkezzenek, annak ellenére, hogy egy hirdetést nézett végig.

Szerinted melyik a legjobb?

A lista elemeit (bejelentkezés után) a mellettük található nyilakkal vagy drag&drop módszerrel tudod rendezni. Ha véglegesnek érzed a rangsorod, nyomj a Mentés gombra.

7 szavazat.

Volkswagen

A Super Bowl nemcsak az amerikai foci, de a reklámok ünnepe is, hiszen a sportesemény szüneteiben a cégek milliókat fizetnek azért, hogy megmutathassák a legjobb(nak vélt) reklámjaikat. A Volkswagen emberei itt nem is bízták a véletlenre a dolgot, a Star Wars-univerzum legismertebb alakját és dallamait hívták segítségül, megspékelve egyszerű, de jól működő humorral, egy kedves és emlékezetes hirdetést alkotva.

Top Gun: Maverick

A Top Gun: Maverick hatalmasat tarolt a mozikban, de a film mögött álló stúdió úgy gondolta, hogy nem árt emlékeztetni az embereket, hogy a Tom Cruise főszereplésével készült alkotás már streamingen is elérhető. És ennek a legjobb módja mi más lehetne, mint megkérni a világsztárt, hogy az új filmje forgatásán, mielőtt (és miközben) kiugrik egy helikopterből, szóljon már néhány jó szót a nézőkhöz.

Volvo XC60

A Volvo hirdetése az XC60 modellre fókuszál, megcélozva azon családos embereket, akik épp a gyerekvállalás korai szakaszában vannak – megmutatva, hogy egy új családtag érkezése nem csak játék és mese. Már ez is szimpátiát ébreszthet a nézőben, de a reklám végén ott az ügyes csattanó, ami egészen új megvilágításba helyezi a dolgokat, egyben emlékezetessé teszi a reklámot is – ami később biztos sokszor jól jött a márkának.

Coca-Cola

A Coca-Cola híres az emlékezetes reklámairól, egy egész listát meg lehetne tölteni velük (főleg a karácsonyiakkal), de mi most egy olyat választottunk, ahol a népszerű üdítőmárka a művészet sokszínűségét ünnepli. A videó olyan jól sikerült, hogy az ember pár pillanatra még azt is hajlamos elfelejteni, hogy az egész nem más, mint egy hirdetés, ami egy nem túl egészséges cukros/szénsavas löttyöt reklámoz.

Dumb ways to Die

Természetesen nemcsak termékeknek lehet reklámot készíteni, de vannak az úgynevezett társadalmi célú hirdetések is. Erről sokaknak valami unalmas videó ugorhat be, pedig a legendás Dumb ways to Die is ide tartozik, ami egy fülbemászó dallal, cuki animációval és tényleg halált okozó hülyeségekkel igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy legyünk óvatosak, – többek között – ha tömegközlekedési eszközöket használunk.

Google Home

A Reszkessetek, betörők!-et szinte mindenki ismeri, a világ szinte minden táján (nem csak nálunk nagy sláger karácsonykor), éppen ezért volt zseniális húzás, mikor a Google úgy döntött, ismét eljátszatja Macaulay Culkinnal legendás karakterét, Kevin McCallistert. A reklám pedig arról szól, hogy mennyivel egyszerűbb az élet, és mennyivel könnyebb elkerülni a betörőket, ha az ember a Google Home okosotthon rendszert használja a mindennapokban.

Belvedere Vodka

Alkoholnak reklámot készíteni nem lehet egyszerű feladat, de a Belvedere vodka megoldotta a kihívást, felkérték Taika Waititi rendezőt és a legutóbbi James Bondot, azaz Daniel Craiget, hogy hozzanak már össze valamit. A végeredmény egy meglehetősen szórakoztató hangulatbomba, ahol úgy láthatjuk a színészt, mint korábban talán még soha.

Internet Explorer

Bár már a Microsoft is elbúcsúzott az Internet Explorertől, azért volt idő, hogy a vállalat áldozott arra, hogy népszerűbbé tegye a böngészőjét a felhasználók körében. Ezen törekvésük egyik jobban sikerült megállója ez a hirdetés, ami olyan jól használja a 90-es évek nosztalgiáját, hogy a hatására simán lehet, hogy sokan inkább a nagy kék e betűs ikonra kattintottak egy másik program ikonja helyett.