Még nem regisztráltam

Életke

A leglátványosabb szurdokok Magyarországon

Zádori Viktória

Ha többre vágysz egy könnyed délutáni sétánál, vagy elbújnál a sziklák tövében a hűvös erdőben, érdemes felkeresned valamelyik kirándulóhelyet az alábbiak közül.

Te hova kirándulnál legszívesebben?

A lista elemeit (bejelentkezés után) a mellettük található nyilakkal vagy drag&drop módszerrel tudod rendezni. Ha véglegesnek érzed a rangsorod, nyomj a Mentés gombra.

10 szavazat.

Rám-szakadék

Hazánk legismertebb és leglátványosabb szurdoka, Dömös és Dobogókő között található. Akár 35 méter magasból mélybe meredő sziklák övezik utunkat, mely néhol igencsak szűkre szabott és még a csörgedező patak is utunkat szeli. Fél- vagy egész napos útvonalat is választhatunk, minden korosztály számára hatalmas élmény lesz.

Páris-patak völgye

Nógrádszakálnál járunk, Budapesttől 130 kilométerre. Kis hazánk egyik legszebb részére kalauzoltunk, a szlovák határ közelébe. A szurdok többnyire száraz, így minden évszakban járható, könnyű terep, tele izgalmas fatörzs barlanggal.

Csarna-völgy

Olyan völgy, ahol régen kisvasút járt, de mára már csak nyomokban találkozhatunk sínpárral itt. A völgy a Csarna-patakról kapta a nevét, melyet végig kísérünk itt jártunkkor. A túra Kemencéből indul, induláskor választhatunk, hogy a hosszabb körtúrára indulunk, vagy csak az öt kilométerhez bennünk lelkesedés. Mindkét útvonal a könnyebb kategóriába tartozik és igen látványos vidéken visz.

Felső-szoros szurdok

A szorost a Bükkben találjuk Cserépváralja közelében, közepes nehézségű tizenkét kilométeres túra. A Kő-völgyben található szurdok egy tematikus tanösvény része. Egy 15 méter mély, szűk részen kell átkelni, melyet mohás sziklafalak alkotnak, mesébe illő látvány.

Kőszikla-szurdok

Meglepő fordulatokkal tarkított rövid túra vár minket Nagykanizsától nem messze a Zalai-dombságban. Akár gyerekekkel is nekivághatunk, nagyjából kétórás körtúra, ahol vaslétrán kell feljutni a szurdok peremére.

Morgó-gödör

Kevesen ismerik, pedig igazán látványos Nógrád megyei kirándulási célpont a kis Grand Canyon. Budapesttől csak 110 kilométerre van, Nemti településnél, a Sárkány-sziklától nem messze.

Kőporos-szurdok

Cserépfalutól nem messze találjuk ezt a hosszan elnyúló hasadékot, melyet hófehér sziklafalak alkottak. Kellemes, minden korosztály számára élvezhető útvonal, az Ördögtorony kaptárkőtől nem messze.

Csörgő-szurdok

Mesébe illő sűrű erdőben lelünk a nagyjából nyolc kilométeres túraösvényre, mely a szurdokba visz, végig jól jelzett útvonalon. Mátrakeresztestől indul a könnyű, családi túra, hamisítatlan Mátrára jellemző környezetben. Utunk során a Békás-tó, a Vándor-forrás és Galyavár is útba esik.

Salabasina-árok

Egy nehéz terep Pomáz közelében, a Visegrádi- hegységben. Az árokban gyakran vizet is találunk, hiszen a Lom-hegyről és a Tornyos-hegyről lefutó vizek itt gyűlnek össze. Turistautat ne keressünk, mert a fák azokat már elrejtették, vadregényes utunk lesz itt.

Dera-szurdok

Kezdőknek kiváló túraútvonal a Pilisben. Nagyjából 4 kilométeres körtúra, könnyen járható, jól jelzett útvonalon, gyerekekkel is ajánlott, kifejezetten élvezni fogják a hidakat és a patakban gázolást. Budapestről Pilisszentkeresztet kell célba venni, az Országos Kéktúra 15. szakasza.