Még nem regisztráltam

Kult

Fortnight, Espresso, we can’t be friends – brutálisan felkapott számok 2024 tavaszától

Anna Csákó

Toplistánkban összeszedtünk azokat a világslágereket, amelyek 2024 tavaszától kezdve berobbantották a YouTube-ot.

Te melyikre kattantál rá?

A lista elemeit (bejelentkezés után) a mellettük található nyilakkal vagy drag&drop módszerrel tudod rendezni. Ha véglegesnek érzed a rangsorod, nyomj a Mentés gombra.

5 szavazat.

Taylor Swift – Fortnight

A Post Malone közreműködésével készült fekete-fehér videóklip április végi debütálása óta bőven 100 millió feletti megtekintést hozott. A tartalomról röviden: két szerető szomorú egy steril irodában, majd az esőben.

Lady Gaga & Bruno Mars – Die With a Smile

Lady Gaga és Bruno Mars közös száma jelenleg a top negyedik legfelkapottabb videó globálisan a YouTube-on, augusztus 16. óta már 100 millió felett jár a megtekintések száma. Ennek oka az lehet, hogy az énekesnő évekkel ezelőtt jött ki utoljára új zenével, illetve az üzeneten sem kell sokat gondolkozni: a zenészeket láthatjuk a klipben, ahogyan a szerelemről énekelnek.

Sabrina Carpenter – Taste

A Taste című szám az új Carpenter-albumról, a Short n’ Sweetről érkezett augusztus második felében. Az énekesnő karrierjének ívét látva nem meglepő módon azonnal a slágerlisták élére került. Ezen valószínűleg az is dobott valamennyit, hogy a klipben Sabrina Carpenter és Jenna Ortega próbálják meggyilkolni egymást, amibe egy csókjelenet is beúszik.

Sevdaliza – Alibi

Az iráni-holland énekes Pabllo Vittar brazil énekessel és Yseult francia énekes-dalszerzővel készített közös száma szeptember végére több mint 115 millió megtekintést hozott mindössze három hónap alatt. A TikTokon is terjedő zene Sevdaliza szerint „az univerzális isteni női energia, a bennünk létező szeretet, fájdalom és rugalmasság erőteljes felfedezéséről” szól.

Ariana Grande – we can't be friends

Az amerikai énekes-dalszerző vágyakozásról és beteljesületlen szerelemről szóló zenéjének klipjében van plüssállat, hóangyal, szülinapi torta, kutya és dobozba tett emlékek elégetése, amire fél év alatt közel 170 milliószor kattintottak YouTube-on.

The Weeknd – Dancing In The Flames

Bár a Dancing In The Flames „csak” 45 millió lejátszásnál tart, azt érdemes hozzátenni, hogy ezt két hét leforgása alatt hozta össze, és jelenleg a világ 18. legfelkapottabb videója YouTube-on. The Weeknd a klipben autót vezet, majd balesete lesz, aztán zuhanás közben is énekel, meg egy kicsit az esőben szaladva – és egy reklámot is elrejtettek a végére, miután kamerák helyett telefonnal forgatták a klipet.

Sabrina Carpenter – Espresso

A huszonöt éves énekesnő egyik leghíresebb száma áprilisban jelent meg, amióta közel 200 milliószor játszották le YouTube-on. A fürdőruhás és fagyizós szám szövege szerint Sabrina Carpenter a címadó Espresso, ami nem hagyja aludni a megszólított férfit.

Kendrick Lamar – Not Like Us

Autók, motorok, táncosnők, fuxok és hiphophoz méltó lazaság, miközben Kendrick Lamar szinte szünet nélkül, tisztességesen végigrappel négy percet a 140 milliós megtekintésnél járó klip 5 perces játékidejéből.

Billie Eilish – Chihiro

A Hit Me Hard and Soft album Chihiro című számát júniusban tölötték fel YouTube-ra, ami annak, aki követi az énekesnő pályáját, nem fog meglepetést okozni – hozza a tőle megszokott minőséget, viszont jobb kedvünk sem ettől a daltól lesz.

David Guetta & OneRepublic – I Don't Wanna Wait

David Guetta és a OneRepublic összeálltak, hogy O-Zone Dragostea Din Tei című slágerét újradolgozva előjöjjenek az I Don’t Wanna Waittel, aminek klipje pontosan tükrözi, hogy az ilyen zenéket milyen helyeken lehet élvezni.

Artemas – i like the way you kiss me

A 2024-es Sziget Fesztiválon is fellépett angol-ciprusi énekes egy házibuliban dalol arról, hogy ugyan próbál nem túl romantikus lenni, de szereti, ahogyan az általa hiányolt személy megcsókolja. A klipet fél év alatt körülbelül százmilliószor játszották le.