Még nem regisztráltam

Életke

Minden idők legjobb Super Bowl-reklámjai

Orosz Zoltán
Orosz Zoltán

Az amerikaifutball-bajnokság (NFL) döntője, vagyis a Super Bowl, a világ egyik legnézettebb sporteseménye. Az elmúlt húsz évet tekintve 100 millió fölötti az élő közvetítés átlagnézettsége, a rekordév a 2023-as volt, amikor a hivatalos adatok szerint 114,21 millióan követték a Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles meccsét.

Az amerikaiak rendesen megadják a módját az év sporteseményének, ami legalább annyira szól a „körítésről”, mint magáról a meccsről. Minden évben a legnagyobb világsztárok éneklik a kezdőrúgás előtt a himnuszt, illetve adnak mini showműsort a félidei nagyszünetben.

Az amerikai futball tévéközvetítésekre optimalizált sport: a sűrű játékmegszakítások miatt rengeteg a reklámidő, amit a hirdetők ki is használnak. A Super Bowl nem csak a sport és showbusiness, hanem a reklámipar ünnepe is. A legnagyobb cégek csillagászati összegeket fizetnek a reklámidőért, így mindig a lehető legjobb, leghatásosabb reklámfilmekkel készülnek a nagy döntőre. Ezek közül szedtük össze minden idők legjobbjait.

Szerinted melyik a legjobb a Super Bowl-reklám?

A lista elemeit (bejelentkezés után) a mellettük található nyilakkal vagy drag&drop módszerrel tudod rendezni. Ha véglegesnek érzed a rangsorod, nyomj a Mentés gombra.

8 szavazat.

Terry Tate: az irodai védőjátékos, Reebok (2003)

Minden idők egyik legviccesebb reklámjában egy cég leszerződtet egy amerikai futballistát, hogy rendet tartson az irodai dolgozók között. Minden idők egyik legsikeresebb reklámjából egy kilencrészes sorozat lett.

Az Erő, Volkswagen (2011)

Egy mini Darth Vader próbálja használni az Erőt, de sehogy sem sikerül neki. Aztán hazaér az apukája, és megtörténik a csoda.

Hare Jordan, Nike (1993)

A reklám, ami a kilencvenes évek egyik legemlékezetesebb vígjátékává nőtte ki magát. Michael Jordan és Tapsi Hapsi párosa a Nike 1993-as Super Bowl-reklámjában debütált, három évvel később pedig bemutatták a Space Jam – Zűr az űrben című filmet.

Alexának elmegy a hangja, Amazon (2018)

A filmben megbetegszik Alexa, az Amazon virtuális asszisztense, a helyére pedig olyan szupersztárok ugranak be, mint Gordon Ramsay, Rebel Wilson, Cardi B. és Anthony Hopkins.

Párizsi szerelem, Google (2010)

Egy párkapcsolat története a Google-be beírt keresőkifejezésekkel elmesélve a „külföldi tanulás párizs”-tól, a „tu es trés mignon” mondat fordításán át a „hogyan rakj össze egy bölcsőt” kérdésig.

Mint egy lány, Always (2015)

A reklám, ami megmutatja, hogy a pubertás környékén sokan azt gondolják, a lányok bénák a sportokban, pedig nem kellene így lennie.

1984, Apple (1984)

Az Apple még kis cégnek számított 1984-ben és egy olyan óriás mellett próbálta megvetni a lábát a PC-piacon, mint az IBM. A cég semmit sem bízott a véletlenre: A nyolcadik utas, a halál rendezőjét Ridley Scottot kérték fel, hogy rendezzen George Orwell 1984 című disztópiájának világában játszódó reklámot.

Kivagy, ha éhes vagy?, Snickers (2010)

Magyarországon is sokszor láthattuk a Snickers reklámjait, melyekben a szereplők más emberek, amikor éhesek. Az első ilyen reklámban az akkor 88 éves legenda, Betty White amerikai focizott néhány fiatal férfival egy parkban.

Ez egy Tide-reklám, Tide (2018)

Maga a meta: a Tide 2018-as reklámfilmje az összes reklám paródiája. A koncepció lényege, hogy mivel a reklámoknam mindenkin tiszta ruha van, tulajdonképpen minden reklám mosószerreklám is egyben. A főszerepben David Harbour, a Stanger Things című sorozat sztárja.

Cindy Crawford, Pepsi (1992)

A szupermodell Cindy Crawford, egy tűzpiros Lamborghini, egy meleg nyári nap, valahol Amerika végtelen vidékén. Két kissrác nézi megbűvölten, ahogy a világ egyik legszebb nője, farmer forrónadrágban és feszes pólóban vesz magának egy üdítőt. A srácok persze attól vannak elalélva, hogy mennyire jól néz ki a Pepsi dobozának új dizájnja.

Hé, kölyök! Kapd el!, Coca Cola (1980)

Joe Greene, a Pittsburgh Steelers legendája a pályáról lesántikálva le akar rázni egy rajongó kisfiút. A reklámot az 1980-as Super Bowlon vetítették, amikor a Steelers és Greene negyedszer is megnyerték a szuperdöntőt.

QR-kód, Coinbase (2022)

Minden idők legpimaszabb super bowl-reklámjában egyetlen QR-kód pattog a képernyőn egy teljes percen át.

Testvériség, Budweiser (2013)

Amerika (egykor) legnépszerűbb sörmárkájának tipikus reklámfilmje, megható sztorival a barátságról, főszerepben egy lóval.

Éljen az ifjúság, Taco Bell (2013)

Film a nagybetűs szabadságról, a zabolázatlan ifjúságról, egy őrült éjszakáról, csakhogy a főszereplői nem kamaszok, hanem idős emberek.

Ne hagyd ki, FTX (2022)

Larry David humorista a keréktől a kávén át a walkmanig az emberiség összes nagy vívmányáról azt mondja a feltalálónak, hogy hülyeség, végül a hirdető FTX kriptotőzsdét is lehúzza. Ironikus, de az FTX azóta csődbe ment, a vezetőit csalással vádolják, valószínűleg ezt a reklámot is a befektetőktől elsikkasztott pénzből finanszírozták. Maga a reklámfilm ettől függetlenül zseniális.