Még nem regisztráltam

TechTud

Vice City, San Andreas, China Town Wars – A legjobb GTA-játékok

Birkás Péter
Birkás Péter

A Rockstar nemrégiben hivatalosan is bejelentette, hogy decemberben végre leleplezik a Grand Theft Auto-játéksorozat régóta várt legújabb részét, és ennek apropóján most egy csokorba gyűjtöttük a legjobb GTA-játékokat. A listára ugyan nem került fel az összes epizód (főleg a kézikonzolos spin-offokat hanyagoltuk), de a legemlékezetesebb részek természetesen nem hiányoznak.

Szerinted melyik volt közülük a legjobb?

A lista elemeit (bejelentkezés után) a mellettük található nyilakkal vagy drag&drop módszerrel tudod rendezni. Ha véglegesnek érzed a rangsorod, nyomj a Mentés gombra.

6 szavazat.

Grand Theft Auto V

Minden idők egyik legsikeresebb játéka (190+ milliós eladás), ami annyi újrakiadást kapott és annyi pénzt termelt, hogy már szinte nyomon követhetetlen. A GTA V-ben már három hős irányítására van lehetőség, a helyszín ismét San Andres (és környéke), a sztorimód mellé pedig olyan online komponens készült, aminek a sikere valószínűleg mind a fejlesztőket, mind a kiadót meglepte. A léc nagyon magasan van, ezt kell megugrania a hamarosan érkező legújabb epizódnak.

Grand Theft Auto: Vice City

Mondhatnánk, hogy gyorsan összedobott rókabőr, amit egy év alatt raktak össze, de bárcsak minden gyorsan lefejlesztett rókabőr ilyen jó lenne. A GTA III mintájára készült Vice City Miamibe kalauzolja a játékost, tökéletesen megidézve a Sebhelyesarcú és a Miami Vice hangulatát. Aki játszott vele, sosem fogja elfelejteni az első küldetést, ahol a motorra pattanva Michael Jackson hangja csendül fel a rádióból, megalapozva a tökéletes hangulatot.

Grand Theft Auto: San Andreas

A Vice City után két évet kellett várni a San Andreas megjelenésére, és sokak szerint mind a mai napig ez az epizód a valaha készült legjobb GTA-játék. Főhősünk Carl Johnson (haveroknak csak CJ), akivel a Los Angelesről mintázott város nem túl barátságos negyedéből kell kiverekednünk magunkat. Sok szempontból forradalmi rész, ahol a főhősünk megjelenését még az is befolyásolta, hogy mennyit eszik és mennyit mozog emellé.

Grand Theft Auto IV

A Grand theft Auto IV fejlesztése már négy évet vett igénybe, és a 2008-as játék megjelenését igazi hisztéria övezte. A helyszín a harmadik számozott részt követően ismét Liberty City (alias New York), a főhős pedig a Kelet-Európából érkezett, suhogós melegítőt viselő Nico, akivel természetesen meg kell hódítanunk a nagy almát. De eközben természetesen arra is jutott idő, hogy együtt lógjunk a telefonon bejelentkező haverokkal, vagy randizni vigyük a csajokat.

Grand Theft Auto III

A 2001-es Grand Theft Auto III valószínűleg a legnagyobb előrelépés volt a franchise életében: nemcsak a ma ismert, teljesen 3D-s GTA alapjait fektette le, de egyben műfajt teremtett, és elindította a hasonszőrű nyílt világú akicójátékok sorát, amiket sokszor csak szimplán GTA-klónoknak neveztünk.A játék emellett azzal vonult be a köztudatba, hogy brutál hardverre volt szükség a futtatásához, miközben PS2-n és az első Xboxon vígan lehetett játszani vele.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

Ugyan a fő sorozat mellett készült jó néhány direkt kézikonzolos GTA-epizód (Grand Theft Auto Advance, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City Stories), de ezek közül egyedül a PSP-re és Nintendo DS-re kiadott Grand Theft Auto: Chinatown Wars az, amit érdemesnek találtunk arra, hogy felkerüljön erre a listára. Ahogy a cím is mutatja, ezúttal Liberty City kínai negyedében kell rendet tennünk a Huang Lee nevű karakterünkkel.

Grand Theft Auto 2

Mindössze két évvel az első rész után megérkezett a folytatás, ami nemes egyszerűséggel a Grand Theft Auto 2 nevet kapta. A játékmenet és a vizuális megvalósítás nem hozott komolyabb előrelépést az elődhöz képest (ezért érte is kritika a fejlesztőket), de ebben a részben például már lehetett menteni. Ehhez csak be kellett térni egy templomba, ahol némi pénzért cserébe tudtuk rögzíteni az addig elért eredményeinket.

Grand Theft Auto

Minden ezzel a játékkal kezdődött még 1997-ben, és az eltelt időt jól jelzi, hogy az első Grand Theft Auto még MS-DOS rendszerre is megjelent. A program sok szempontból teljesen más volt, mint amit ma GTA-ként ismerünk, hiszen még felülnézetből irányíthattuk a főhőst, klasszikus mentés pedig egyáltalán nem volt, akkor haladtunk előre a történetben, ha összegyűjtöttünk bizonyos összeget – természetesen egyáltalán nem becsületes módon.